Čj – 4. ročník – plán učiva prosinec – únor
Prosinec - Dokážu rozlišit ohebné a neohebné slovní druhy, zvládnu je používat ve správném tvaru. V neznámém textu vyhledám plnovýznamová slova a dokážu určit jejich druh. Zvládnu vhodně doplnit a užívat spisovné a nespisovné koncovky slov s ohledem na komunikační situaci. Určím nespisovné tvary u českých slov.
Leden - Bezpečně zvládnu určit pád, číslo, rod a vzor u podstatných jmen rodu středního. Vyhledám podstatná jména v textu, uvedu je ve správném tvaru a určí koncovku podle vzoru. Zvládnu pravopis v koncovkách podstatných jmen rodu středního
Únor – Určím rod, číslo a pád podstatných jmen rodu ženského. Přiřadím podstatná jména ke vzorům a zvládnu pravopis podstatných jmen rodu ženského podle vzorů.
Popíši osobu, umím dodržovat kompoziční a jiné požadavky spojené s popisem. Sestavím osnovu vypravování a poté dokáži souvisle vypravovat. Umím se vhodně zapojit do rozhovoru, zvládnu rozlišit spisovnou a nespisovnou češtinu. Správně reprodukuji obsah slyšeného projevu, umím si vybrat podstatné informace a zapamatovat si je. Dodržuji pravidla komunikace v různých prostředcích a pravidla bezpečnosti na internetu.
Ma, 4. ročník Prosinec – Únor
Prosinec – Dokážu využívat při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení. Účelně propojuji písemné i pamětné počítání, provádím odhady a kontroluji výsledky početních operací. Zvládám bezpečně sčítání a odčítání víceciferných čísel.
Umím narýsovat kružnici s daným středem a poloměrem.
Leden – využívám úsudek při řešení jednoduchých slovních úloh a problémů. Zvládnu pamětné násobení a dělení jednociferným činitelem.
Rozpoznám a znázorním ve čtvercové síty jednoduché osově souměrné útvary, měřím správně vzdálenost, používám vhodné jednotky délky a převodní vztahy mezi nimi. Bezpečně zvládnu narýsovat úsečku, porovnávání úseček podle délky, graficky sčítat a odčítat úsečky, narýsovat střed úsečky a její osu.
Únor – Přirozená čísla do 1 000 000. Umím číst a zapisovat čísla v daném oboru, počítat po statisících, desetitisících a tisících. Umím používat rozvinutý zápis čísla v desítkové soustavě. Zvládnu porovnávání čísel na číselné ose a jejích úsecích.
Zvládnu narýsovat kolmici a rovnoběžky, rozeznám bezpečně tělesa. Zvládnu narýsovat trojúhelník, vypočítat jeho obvod.