Třída 4.A

Ročník: 2021 / 2022

Třídní učitelka:  Mgr. Helena Růžičková  Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

Exkurze do ZOO PRAHA

Ve čtvrtek 21. září pojedeme do ZOO PRAHA.

Sraz: do 7.50 ve škole

Příjezd: 14.30 - 15.00

Děti potřebují mít s sebou: vhodnou obuv a oblečení, deštník nebo pláštěnku, kartičku zdr. pojišťovny, jídlo a pití

Zahájení školního roku 2023/2024 - plán na měsíc září

Zahájení školního roku 2023/2024 proběhne v pondělí 4.9.2023 od 7.55 v učebně 3.A (první patro - naproti schodišti).

V pondělí 11.9. bude pokračovat výuka plavání.

Ve středu 13.9. se od 15.00 konají úvodní třídní konzultace

Ve čtvrtek 14.9. se koná úvodní florbalový turnaj pro I.stupeň.

Ve čtvrtek 21.9. pojedeme do Zoo Praha.

český jazyk, matematika prosinec - únor

Čj – 4. ročník – plán učiva prosinec – únor
Prosinec - Dokážu rozlišit ohebné a neohebné slovní druhy, zvládnu je používat ve správném tvaru. V neznámém textu vyhledám plnovýznamová slova a dokážu určit jejich druh. Zvládnu vhodně doplnit a užívat spisovné a nespisovné koncovky slov s ohledem na komunikační situaci. Určím nespisovné tvary u českých slov.
Leden - Bezpečně zvládnu určit pád, číslo, rod a vzor u podstatných jmen rodu středního. Vyhledám podstatná jména v textu, uvedu je ve správném tvaru a určí koncovku podle vzoru. Zvládnu pravopis v koncovkách podstatných jmen rodu středního
Únor – Určím rod, číslo a pád podstatných jmen rodu ženského. Přiřadím podstatná jména ke vzorům a zvládnu pravopis podstatných jmen rodu ženského podle vzorů.
Popíši osobu, umím dodržovat kompoziční a jiné požadavky spojené s popisem. Sestavím osnovu vypravování a poté dokáži souvisle vypravovat. Umím se vhodně zapojit do rozhovoru, zvládnu rozlišit spisovnou a nespisovnou češtinu. Správně reprodukuji obsah slyšeného projevu, umím si vybrat podstatné informace a zapamatovat si je. Dodržuji pravidla komunikace v různých prostředcích a pravidla bezpečnosti na internetu.

Ma, 4. ročník Prosinec – Únor
Prosinec – Dokážu využívat při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení. Účelně propojuji písemné i pamětné počítání, provádím odhady a kontroluji výsledky početních operací. Zvládám bezpečně sčítání a odčítání víceciferných čísel.
Umím narýsovat kružnici s daným středem a poloměrem.
Leden – využívám úsudek při řešení jednoduchých slovních úloh a problémů. Zvládnu pamětné násobení a dělení jednociferným činitelem.
Rozpoznám a znázorním ve čtvercové síty jednoduché osově souměrné útvary, měřím správně vzdálenost, používám vhodné jednotky délky a převodní vztahy mezi nimi. Bezpečně zvládnu narýsovat úsečku, porovnávání úseček podle délky, graficky sčítat a odčítat úsečky, narýsovat střed úsečky a její osu.
Únor – Přirozená čísla do 1 000 000. Umím číst a zapisovat čísla v daném oboru, počítat po statisících, desetitisících a tisících. Umím používat rozvinutý zápis čísla v desítkové soustavě. Zvládnu porovnávání čísel na číselné ose a jejích úsecích.
Zvládnu narýsovat kolmici a rovnoběžky, rozeznám bezpečně tělesa. Zvládnu narýsovat trojúhelník, vypočítat jeho obvod.

Tematické plány učiva září - listopad 2024

Plán učiva českého jazyka, matematiky a přírodovědy – září, říjen, listopad
Český jazyk
Září – opakování učiva nižších ročníků. Už umím a ovládám pravopis ú/ů, psaní i/y po měkkých a tvrdých slabikách. Rozeznám slovní druhy a správně slova zařadím do příslušné kategorie. U podstatných jmen a sloves určím mluvnické kategorie. Zvládám stavbu věty.
Říjen – rozliším význam slova a správně slova zařadím do jednotlivých kategorií – synonyma, homonyma, antonyma, slova nadřazená, podřazená, souřadná, slova spisovná a nespisovná, slova citově zabarvená. Dokáži graficky zaznamenat stavbu slova. Umím vyjmenovaná slova, jejich tvary a užití ve větách.
Listopad – zvládnu určit kořen slova, předpony a přípony. Rozeznám předložku od předpony. Správně dokáži napsat skupiny bě/bje, pě/pje,mě/mně ve slovech, zdvojené souhlásky. Umím vyjmenovaná slova, jejich tvary a užití ve větách.
Slohová a komunikační výchova
Dle komunikačního záměru vědomě moduluji a intonuje promluvu, užívám správného tempa a pauz v řeči. Vyhledám v textu informace. Dokáži doplnit neúplný text. Zvládnu popsat jednoduchý pracovní postup. Vyplním správně jednoduché formuláře v tištěné i elektronické podobě.
Literární výchova
Rozumím přiměřeně náročnému textu a dokáži ho reprodukovat. Plynule čtu se správným přízvukem slovním i větným umělecké a populárně-naučné texty. Své dojmy z četby vyjádřím písemně i ústně.

Matematika
Září – opakování učiva nižších ročníků.
Porovnám čísla, umím je sečíst, odečíst jak zpaměti, tak i písemně pod sebou. Zvládám dělení dvojciferných čísel číslem jednociferným, pamětné dělení se zbytkem. Využívám při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení.
Říjen – zvládám pamětné násobení a dělení dvojciferných čísel číslem jednociferným. Čtu a zapisuji čísla v daném oboru, počítám po statisících, desetitisících a tisících. Porovnávám čísla a znázorním je na číselné ose a jejich úsecích.
Listopad – zvládnu zaokrouhlování přirozených čísel do 10 000, sčítám a odčítám čísla v daném oboru, zpaměti pouze čísla, která mají nejvýše dvě číslici různé od nuly. Řeším a tvořím slovní úlohy na sčítání, odčítání, násobení a dělení. Dokáži vyřešit i slovní úlohy se dvěma početními operacemi.

Geometrie
Opakování základních pravidel pro rýsování, která dodržuji. Dokáži vysvětlit co znamená slovo bod, přímka, polopřímka, rovnoběžka, úsečka, rovinné útvary, tělesa. Zvládnu narýsovat kolmice, rovnoběžky, různoběžky. Umím pracovat s trojúhelníkem s ryskou. Poznám a narýsuji pravoúhlý trojúhelník. Zvládnu narýsovat kružnici, popsat její části. Rozliším kružnici od kruhu.

Přírodověda
Dokáži rozlišit živou a neživou přírodu, uvést příklady. Poznám naše jedovaté, nejedlé a jedlé houby, popíšu stavbu hub a znám pravidla pro jejich sběr.
Rozliším jednotlivé ekosystémy v přírodě, dokáži přiřadit rostliny a živočichy do těchto ekosystémů. Popíši základní stavbu rostlin a živočichů.
Dokáži popsat ekosystém lesa – přiřadit živočichy a rostliny, vysvětlit význam lesa, ochranu životního prostředí.

Kontakty

Základní škola a Mateřská škola Byšice,
okres Mělník

Komenského 200, 277 32 Byšice
IČ: 710 016 20
Tel: 315 696 219
Mail: skola@zsbysice.cz
Datová schránka: 2j4mj7c


ZŘIZOVATEL :
Obec Byšice (web obce)


ŘEDITEL ŠKOLY :
Mgr. František Viktorin
+420 775 582 871
viktorin@zsbysice.cz

Škola v projektech

Mapa

logo elipse