PROJEKT VŠECH PĚT POHROMADĚ
Projekt Národní plán obnovy - Prevence digitální propasti
Název projektu: Prevence digitální propasti z Národního plánu obnovy.
Realizace projektu: Náklady vzniklé od 1.1.2023 do 31.12.2023
Celkové poskytnutá částka: 110.000 Kč
Projekt je zaměřen na poskytnutí finančních prostředků na pořízení mobilních digitálních zařízení pro znevýhodněné žáky za účelem prevence digitální propasti.
PROJEKT "ŠABLONY JAK" - Podpora rozvoje kvality ZŠ a MŠ Byšice JAK 1
Název projektu CZ: Podpora rozvoje kvality ZŠ a MŠ Byšice JAK 1
Název projektu EN: Support of the quality development of Pre-school and Primary School Byšice JAK 1
Registrační číslo projektu dle MS2021+: CZ.02.02.XX/00/22_002/0000998
Název programu: Operační program Jan Ámos Komenský
Číslo výzvy: 02_22_002
Název výzvy: Šablony pro MŠ a ZŠ I v aktuálním znění, priority 2 – Vzdělávání
Skutečné datum zahájení: 1.9.2022
Předpokládané datum ukončení: 31.8.2025
Doba trvání projektu: 36 měsíců
Celkové způsobilé výdaje projektu: 3 187 575,00 Kč
V rámci projektu jsou podpořeny aktivity v mateřské škole, základní škole, školní družině a školním klubu
Cílem projektu je rozvoj v oblastech, které škola/školské zařízení určí jako prioritní pro svůj rozvoj a budoucí směřování.
Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: personální podpora (školní psycholog a školní asistent), osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání, inovativní vzdělávání dětí/žáků/účastníků zájmového vzdělávání, spolupráce pracovníků ve vzdělávání a podpora žáků s OMJ.
Projekt DOUČOVÁNÍ ŽÁKŮ ŠKOL
Doučování žáků školy
Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy
Na realizaci projektu "Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".
Škola obdržela finanční prostředky:
- na období leden až srpen 2022 ve výši 102.700 Kč
- na období září až prosinec 2022 ve výši 65.400 Kč
- na období leden až srpen 2023 ve výši 106.560 Kč.
Prostředky budou využity na následující aktivity:
1. individuální doučování žáků
2. skupinové doučování žáků
Doučování realizují pedagogičtí pracovníci školy.
Veškeré informace o projektu jsou dostupné na: https://doucovani.edu.cz/
„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“
PROJEKT "Dětský klub a příměstské tábory" - VÝZVA OPZ č.4 Podpora rodiny
Název projektu CZ: Dětský klub a příměstské tábory
Název projektu EN: Children's club and suburban camps
Registrační číslo projektu dle MS2014+: CZ.03.2.65/0.0/0.0/16_047/0012749
Název programu: OP Zaměstnanost
Číslo výzvy: 826/03_16_047/CLLD_16_02_079
Název výzvy: Mladoboleslavský venkov z.ú. - Výzva OPZ č. 4 - Podpora rodiny II.
Skutečné datum zahájení: 1. 4. 2020
Předpokládané datum ukončení: 31. 12. 2022
Předpokládaná doba trvání (v měsících): 33
Celkové způsobilé výdaje projektu: 917 431,25 Kč
Předmětem projektu je vybudování a provozování školního klubu a provoz příměstských táborů v době školních prázdnin, při ZŠ Byšice.
1) Dětský klub - vznikne při ZŠ Byšice. Bude v provozu každý školn den po skončení výuky, resp. po skončení provozní doby školní družiny do 18:00 hodin.
2) Příměstké tábory - realizace příměstkých táborů v době školních prázdnin.
PROJEKT "ŠABLONY 3" - PODPORA KVALITY ZŠ A MŠ BYŠICE 3 - VÝZVA Č. 02_20_080
Název projektu CZ: Podpora rozvoje kvality ZŠ a MŠ Byšice 3
Název projektu EN: Support of the quality development of Pre-school and Primary School Byšice 3
Registrační číslo projektu dle MS2014+: CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_80/0019254
Název programu: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Číslo výzvy: 02_20_080
Název výzvy: Výzva č. 02_20_080 pro Podpora škol formou projektů
zjednodušeného vykazování
Skutečné datum zahájení: 1.2.2021
Předpokládané datum ukončení: 31.1.2023
Předpokládaná doba trvání (v měsících): 24
Celkové způsobilé výdaje projektu: 912 264,00 Kč
V rámci projektu jsou podpořeny aktivity v mateřské škole a základní škole.
Aktivity projektu - přehled zvolených šablon:
MŠ
3.I/1 Školní asistent – personální podpora MŠ
3.I/6 Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/ školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv
3.I/9 Projektový den ve výuce
ZŠ
3.II/1 Školní asistent – personální podpora ZŠ
2.II/3 Školní psycholog – personální podpora ZŠ
3.II/9 Využití ICT ve vzdělávání c) 32 hodin – Realizovaná výuka ICT
3.II/11 Doučování žáků ohrožených školním neúspěchem
3.II/12 Projektový den ve výuce – (povinná aktivita) – Realizovaný projektový den
PROJEKT "ŠABLONY 2" - PODPORA KVALITY ZŠ A MŠ BYŠICE 2 - VÝZVA Č. 02_18_063
Název projektu CZ: Podpora rozvoje kvality ZŠ a MŠ Byšice 2
Název projektu EN: Support of the quality development of Pre-school and Primary School Byšice 2
Registrační číslo projektu dle MS2014+: CZ.02.3.X/0.0/0.0/18_63/0011194
Název programu: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Číslo výzvy: 02_18_063
Název výzvy: Výzva č. 02_18_063 pro Podpora škol formou projektů
zjednodušeného vykazování - šablony pro MŠ a ZŠ pro méně rozvinutý region v prioritní ose 3 OP
Skutečné datum zahájení: 1.2.2019
Předpokládané datum ukončení: 31.1.2021
Předpokládaná doba trvání (v měsících): 24
Celkové způsobilé výdaje projektu: 1 984 568,00 Kč
V rámci projektu jsou podpořeny aktivity v mateřské škole, základní škole, školní družině a ve školním klubu.
Aktivity projektu - přehled zvolených šablon:
MŠ |
||||
2.I/1 |
Školní asistent – personální podpora MŠ |
|||
2.I/8 |
Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/ školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv |
|||
2.I/11 |
Využití ICT ve vzdělávání d) 16 hodin |
|||
ZŠ |
|
|||
2.II/3 |
Školní psycholog – personální podpora ZŠ |
|||
2.II/6 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin - čtenářská gramotnost, matematická gramotnost, cizí jazyky, ICT, Inkluze |
|||
2.II/7 |
Vzdělávání pedagogického sboru ZŠ zaměřené na inkluzi – vzdělávací akce DVPP v rozsahu 8 hodin |
|||
2.II/9 |
Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv |
|||
2.II/14 |
Zapojení odborníka z praxe do výuky v ZŠ |
|||
2.II/18 |
Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem |
|||
2.II/21 |
Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ |
|||
ŠD |
|
|||
2.V/1 |
Školní asistent – personální podpora ŠD/ŠK |
|||
2.V/6 |
Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv |
|||
2.V/11 |
Klub pro účastníky ŠD/ŠK |
|||
ŠK |
|
|
|
|
2.V/4 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků ŠD/ŠK – DVPP v rozsahu 8 hodin - všechny varianty, kromě e) Inkluze |
|||
2.V/4 e |
Vzdělávání pedagogických pracovníků ŠD/ŠK - DVPP v rozsahu 8 hodin - varianta e) Inkluze |
|||
2.V/6 |
Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv |
|||
2.V/8 |
Zapojení odborníka z praxe do vzdělávání v ŠD/ŠK |
|||
2.V/10 |
Využití ICT ve vzdělávání b) 48 hodin |
|||
2.V/11 |
Klub pro účastníky ŠD/ŠK |
PROJEKT - PŘÍBĚHY NAŠICH SOUSEDŮ
Od ledna 2017 do května 2017 probíhal v Byšicích projekt Příběhy našich sousedů. Díky podpoře obce Byšice se do projektu zapojilo osm žáků ze ZŠ Byšice pod vedením dvou pedagogů. V projektu byli nahráni dva pamětníci se vztahem k Byšicím. Zapojení ZŠ Byšice bylo dojednáno se zástupci obce Byšice a vedením ZŠ Byšice ještě před zahájením projektu. S tím, že v rámci tohoto běhu se uskuteční stejný projekt ve Mšeně.
PROJEKT "ŠABLONY 1" - PODPORA KVALITY ZŠ A MŠ BYŠICE - VÝZVA Č. 02_16_22
Název projektu CZ: Podpora rozvoje kvality ZŠ a MŠ Byšice
Název projektu EN: Support of the quality development of Pre-school and Primary School Byšice
Registrační číslo projektu dle MS2014+: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0003520
Název programu: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Číslo výzvy: 02_16_022
Název výzvy: Výzva č. 02_16_022 pro Podpora škol formou projektů
zjednodušeného vykazování - šablony pro MŠ a ZŠ pro méně rozvinutý region v prioritní ose 3 OP
Skutečné datum zahájení: 1.2.2017
Datum ukončení: 31.1.2019
Doba trvání (v měsících): 24
Projekt podán dne 31.10.2016
Celkové způsobilé výdaje projektu: 966 763,00 Kč
Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání dětí a žáků, usnadnění přechodu dětí z mateřské školy do základní školy, podpora extrakurikulárních aktivit, spolupráce s rodiči dětí a žáků.
Aktivity projektu:
Přehled zvolených šablon v MŠ:
I/2.2 |
Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ v rozsahu 16 hodin |
2 |
I/2.3 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ – DVPP v rozsahu 16 hodin (varianty: Čtenářská pregramotnost – zvoleno 3x, Matematická pregramotnost – zvoleno 3x, Inkluze-nezvoleno) |
6 |
I/2.5 |
Profesní rozvoj předškolních pedagogů prostřednictvím supervize |
1 |
I/2.6 |
Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv (pro MŠ) |
6 |
I/3.3 |
Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ |
3 |
Přehled zvolených šablon v ZŠ:
II/1.3 |
Školní psycholog – personální podpora ZŠ |
24 |
II/2.2 |
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 32 hodin varianty: Čtenářská gramotnost - zvoleno 2x, Matematická gramotnost - zvoleno 3x |
5 |
II/3.3 |
Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem |
3 |
PROJEKT - PŘÍRODNÍ ŠKOLNÍ ZAHRADA
CÍL PROJEKTU:
Cílem projektu „Přírodní školní zahrada“ bylo vytvoření příjemného prostředí, které bude sloužit mateřské škole k výchově a rozvoji dovedností dětí.
NÁKLADY PROJEKTU:
Škola na tento projekt získala dotaci z Programu 2017 z rozpočtu Středočeského kraje podle Programu 2017 na Environmentální vzdělávání, výchovu a osvětu ve výši 430.000Kč.
Celkové náklady projektu byly 491.817Kč.
Na projektu se podílela obec Byšice 12% finanční spoluúčastí (z rozpočtu kapitoly školství).
ŠKOLNÍ ZÁHONKY – ENVIRONMENTÁLNÍ ČÁST ZAHRADY:
Na školních záhoncích děti získávají poznatky a dovednosti potřebné k vykonávání jednoduchých činností v péči o okolní prostředí. Učí se starat o rostliny, zacházet s jednoduchým zahradním náčiním a zároveň pozorovat životní cyklus rostlin v přírodě. Hmyzí domeček slouží k pozorování života hmyzu a zároveň povede děti ke kladnému vztahu k přírodě.
PROSTOR PRO VÝUKU – VÝUKOVÁ ČÁST ZAHRADY:
Při venkovní výuce v altánu s lavicemi lze využít množství podnětů i různých přírodních materiálů. Dochází k rozvoji smyslového vnímání dětí, poslouchání zvuků v přírodě (i s pomocí velkého xylofonu) a rozvoji jemné motoriky. Důležitá je vlastní zkušenost a prožitek. Altán slouží i jako prostor pro výstavku prací dětí nebo jako místo pro akce s rodiči (např. velikonoční dílny, dlabání dýní, podzimní tvoření). Kryté prostředí s posezením slouží i jako relaxační místo pro děti (možnost volného kreslení či pouze odpočinku) a pro dopolední i odpolední svačinku.
ROZVOJ POHYBOVÝCH DOVEDNOSTÍ A OBRATNOSTI DĚTÍ – HRACÍ ČÁST ZAHRADY:
Herní prvky podporují rozvoj pohybových dovedností a obratnosti dětí. K tomuto účelu slouží dřevěná kláda, lanové prvky, houpačky, branky s basketbalovým košem. Zvolený obnovitelný zdroj – dřevo, z kterého jsou herní prvky vyrobeny, je pro děti velmi příjemné na dotek.
Projekt „Přírodní školní zahrada“ byl realizován s finančním přispěním Středočeského kraje.
Webové stránky projektu: http://naucna-stezka-bysice.webnode.cz/
Cestou potkáte 11 tabulí s informacemi, fotografiemi a QR kódy. QR kódy vám umožní načtení veškerých informací do chytrého telefonu nebo tabletu.
Více zde: https://naucna-stezka-bysice.webnode.cz/
Tato 8 kilometrů dlouhá stezka vás provede nejvýznamnějšími místy Byšic. Trasa je vhodná jak pro pěší vycházku, tak pro jízdu na kole. Cestou potkáte 11 tabulí s informacemi, fotografiemi a QR kódy. QR kódy vám umožní načtení veškerých informací do chytrého telefonu nebo tabletu.
Hlavním cílem je připomenout historický a současný vývoj našeho bydliště a vybudovat ideální prostředí pro volnočasové aktivity v přírodě. Dále také nabídnout široké veřejnosti informace o obci od historie po současnost, vyzdvihnout některá místa v obci. Přilákat obyvatele okolních obcí a zvýšit tím turistický ruch v obci.
Dalším cílem bylo zapojit do této aktivity žáky 9. ročníku v předmětu přírodopisný seminář.
Touto cestou bych ráda poděkovala všem, kteří přispěli ke zdárnému naplnění tohoto projektu. Za ZŠ a MŠ Byšice Ing. Martina Hrabáková
Seznam tabulí:
- Mapa trasy
- Historie obce
- Historie školy
- Škola dnes
- Kostel svatého Jana Křtitele
- Židovský hřbitov
- Zámek
- Starý mlýn
- Mlýn Lejkov
- Čistírna odpadních vod
- Průmysl a služby v Byšicích
PROJEKT PODPORY ČTENÁŘSTVÍ A ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI
Celospolečenské úsilí o zvýšení čtenářské gramotnosti a vzrůst čtenářství se stále odráží i ve vzdělávacím procesu na ZŠ a MŠ Byšice. Jsou činěny následující kroky:
- ŠKOLNÍ KNIHOVNA - s pravidelnou výpůjční dobou. Zapůjčení knih bylo realizováno nejen ze školního fondu, ale též v rámci spolupráce s Městskou knihovnou Mělník z jejích fondů. Provoz zajišťuje Dagmar Lukáčová.
- LITERÁRNÍ ČAJOVNA www.ctenarstvibysice.estranky.cz :
Pohádkové ráno - úterý 7.00 - 7.45 Mgr. Miloslava Houšková
Čtenářský klub - čtvrtek 7.00 - 7.45 Mgr. Kristýna Jodlová
- - PRAVIDELNÝ NÁKUP KNIH ŠKOLOU A DOPLŇOVÁNÍ KNIŽNÍHO FONDU:pro možnost výpůjčky v čajovně či v knihovně a pro práci ve vyučovacích hodinách.
- - SPOLUPRÁCE s Albatros Media, a. s., Knižním klubem Mladé fronty.
- ORGANIZACE NOCI S ANDERSENEM
- ORGANIZACE BESED SE SPISOVATELI - ŠKOLNÍ ROK 2016/2017 SE SPISOVATELKOU Petrou Braunovou